Black Friday vélemény

Megint eljött az évnek az a napja, amikor mindenhonnan csak és kizárólag az ömlik: VEGYÉL!!! Mindegy mit, mindegy mennyiért, most akciós, tedd rá a kezed, mert mikor máskor? Rohanj az üzletbe, vegyél ki szabadságot, vegyél fel hitelt, hiszen kell neked, csak most kerül ennyibe nem? Egyetlen egy percig sem kell gondolkodnod, hiszen ilyen árak sehol máshol sincsenek, ne is néz körül, hogy régen mennyi volt, vagy hogy mikor gyártású a termék, csak vedd már meg!

Az egészben az a szomorú, hogy ez így zajlik minden évben és senkinek sem tűnik fel, hogy egy átverés az egész. Ennek több oka is van. De leginkább csak arról szeretnék írni, hogy itthon miért fordult lehúzásba és átverésbe az egész. Arról nem ejtenék szót, hogy külföldön hogy megy ez, mert egyrészt nincs tapasztalatom erről, másrészt nincs értelme.

Vegyük például az iCentre hirdetését. Ez gyönyörű és ékes példája annak, hogy lehet valamit meghirdetni akciósra, majd ezzel kiszúrni a vásárlók szemét. Nyilván rendszerhiba volt (legalábbis ez szokott lenni az ordas nagy kamu arra, hogy  elkerüljék, hogy ne lehessen kupont felhasználni hozzá, mivel a kedvezmények nem összevonhatóak, de ez csak találgatás).

A promotálásnál kezdődik az egész. Először is bekamuzzák (ténylegesen hazudnak), hogy lesz majd nagy-nagy 90%-os leértékelés. Aztán amikor megjött az akció akkor keresi az ember, hogy hol a 90% kedvezmény? Ja igen, egy használt, zuhanyfejtartó 1000 forint helyett most csak 100 (és 2000ft a házhoz szállítás). Másra nincs 90%. Ez az amit már most is nehezményez a GVH.

A másik ékes példája a magyar és itthoni felfogásnak, hogy na jó, adunk 20-30% kedvezményt termékekre. Csak előtte vigyük fel az árát. Például az egyik “kedvenc” hobbi boltom 15% kedvezményt ígért fekete péntekre, majd gyorsan felvitték az árát mindennek. Hopp az eredeti árhoz képest így csak kb. 5% kedvezményt kapunk. Mesés nem? De itt van még egy példa. 

Ezt nem azért mondom, mert az egész ostobaság. Én is vettem több dolgot is, amire szükségem volt BF, sőt a boltom is szerepel az akciózásban. De én se nem áraztam feljebb egyetlen termékemet sem, se nem hirdettem minimális akciót (sőt, a promótált 23% helyett még többet is adok egyik-másikra, de ennyit a boltról, nem akarom azt itt és most reklámozni).  De ennek az egésznek nem arról kéne szólnia, hogy hogyan lehet átverni az embereket (szokásos kereskedelmi mentalitás mellett).

De mégis arról szól. Csak remélni tudom, hogy évről évre kevesebben lesznek azok, akiket átvernek. De tudom, ezek hiú remények.