Age of Sigmar Skirmish bemutató 1 – nagyvonalakban

Az Age of Sigmar wargame egy grandiózus fantasy köntösbe bújtatott terepasztalos játék, amit leginkább a változatos méretű és fajtájú csaták jellemeznek. Itt nagy és különböző seregek csapnak össze egymással, hogy eldöntsék ki a jobb. De mi történik akkor ha az ember szeretne egy kis változatosságot, esetleg kisebb méretű csetepatét? Ekkor kerül képbe az Skirmish névre keresztelt játékmód, ahol szintén az AoS-ben használt seregek csapnak össze, de sokkal kisebb méretekben. 

Maga a játék nem éppen a legnagyobb prioritása volt az Games Workshopnak, több, mint egy éve kapott egy saját szabály könyvet a Skirmish játékmód, meg az újonnan megjelenő battletome-ok is kapnak skirmish pontszámokat, de nagyjából ennyi. Egészen idáig. Ezen bejegyzés írásakor még nem kaptam kézhez a januári White Dwarf újságomat, de abban finom-hangolják egy kicsit a már meglévő szabályokat. Ezekről a változtatásokról és újításokról fogok írni egy másik szösszenetet, de addig is az alapvető szabályokról érdemes pár szót ejteni. 

A Skirmish játékrendszere az Age of Sigmar szabályokat használja alapvetőleg, pár módosítással ha valaki nincs velük tisztában erről a linkről le tudja tölteni a szabályokat magyarul. A módosítások a következőek: 

  • Az egységek ebben a verzióban minden egyes tagként egy külön álló unit-nak számítanak, nem egy egészben. Ez az jelenti, hogy egy 5 fős osztagban a tagok eltávolodhatnak egymástól több, mint 1”-re, így nem kell tartaniuk semmilyen formációt. Viszont, ha van az egységben bármilyen speciális felszerelés, ami bónuszt ad (dobos, zászlós stb) ezek csak 6”-en belül fejtik ki a hatásukat. 
  • Egy general fogja vezetni a csapatot, aki muszáj, hogy hős legyen. 
  • Minden olyan képesség, ami battleschok immunitást add nincs hatással Skirmishben. Amikor battleshock-ra kerül sor a general bravery értékeit kell alapul venni, dobni kockával és hozzá adni az elesettek számát a teljes egységből. Ha meghalt a general, akkor ötös bravery-vel kell számolni.
  • Nincs semmilyen summoning (se visszahozás az egységbe, se semmilyen idézés). 
  • Minden egyes csapat csak és kizárólag a nagy Grand Allience alligence képességet hozhat (death, order, chaos és destruction). Ezeket a Core book-ban találhatóak meg.
  • Artifactokat, command traiteket és command képességet is lehet használni, ha nincs ilyen a könyv alapján lehet generálni ilyeneket. 
  • A pályák is kisebbek, mint az Age of Sigmarban megszokott 6’x4’ és egyedi küldetések van. (Az én felvetésem, hogy érdemes lenne esetleg 3’x4’ pályán játszani, így akár négy ember is elférne egy asztalon. Persze, lehet, hogy így zsúfolt lesz az asztal, meglátjuk.) 

Továbbá az egyes csapatokat egy renown rendszer szerint lehet össze rakni, de ez most változott meg, ha jól láttam, így erről még nem írnék, nehogy össze zavarjak bárkit.

Összességében ez a játék rengeteg potenciált rejt magában, mind matched play által szervezett versenyben, mind kampány szempontjából. Nem ígérem meg, hogy a közeli, de a jövőben mindkettőre lesz példa! 

Ha valaki szeretne csatlakozni a facebook csoporthoz, ahol lehet a játékról diskurálni, eseményeket szervezni erre a linkre kattintsatok!