Age of Sigmar Skirmish bemutató #2 – újdonságok

Folytatódjon a Skirmish bemutató, immáron az ide első White Dwarf-ban megjelentekkel. Csak a lényeges elemek lesznek kiemelve és lefordítva, tehát lesz egy-két olyan dolog, amit nem fogok leírni.

Az előző bevezetőt ezen a linken találjátok, a facebook csoportot pedig itt. Ha kérdés lenne, vagy valamit félre írtam jelezzétek nekem! Ebben a cikkben még csak a Matched Play szabályokról lesz szó, a narratív frissítést
és kampány a következő WD-ben kapjuk meg.

1.: Az új pontszámításnál szükség lesz az éppen aktuális General’s Handbook-ra. Ebben a könyvben van ugyanis megadva a pontérték és a minimum létszám. De ugyanúgy működik a warscroll builder is, ebből a szempontból (a cikk íráskor a Skirmish kalkulátort nem frissítették még). A renown kalkulátorról később.

A renown mennyiségét előre kell meghatározni, de 250 pont az átlagos, de persze akár 1000+ is lehet ez a mennyiség.

2.: Csak Grand Alliance-ból lehet hozni az egységeket, azokon belül lehet variálni. Egy warscrollt csak egyszer lehet hozni. Egy champion csak egyszer szerepelhet (opcionális) egy egységben. Battalion-t nem lehet hozni.

3.: Alliegence képességek: ezek változtak az alaphoz képest, Skirmish játékban csak ezeket lehet hozni:

  • Chaos: Blood offering – dobj egy egy kockával, amikor egy barátságos modellt levág az ellenfél, de mielőtt levennéd az asztalról. Hatoson az a modell elvégezhet még egy utolsó pile-in mozgást és támadhat minden közelharci fegyverével. Utána vedd le a modelt.
  • Death: Deathly Vigour – dobj egy kockával amikor kapsz egy wound vagy egy mortal wound sebzést. Hatoson ignoráld azt.
  • Destruction: Savage Killing Spree – Dobj egy kockával a közelharci fázis végén. 5+-on egy kiválasztott barátságos modell aki 2″-re van az ellenféltől elvégezhet egy pile-in mozgást és támadást minden közelharci fegyverével.
  • Order: újradobhatod a battleshock teszteket

4.: Artifacts és command traits: az első cikkel ellentétben nem lehet választani képességeket és tárgyakat a könyvekből csak és kizárólag ebből a listából. Ezekre lehet dobni is akár.

Traits.:

  1. Impetuos Crusader: újra dobhatod a charge dobásokat a generalnak, ha 6″-on belül van egy másik barátságos modellhez.
  2. Ambitious Fighter: adj egyet a wound dobásokhoz,
    ha 6″-on belül van egy másik barátságos modellhez.
  3. Inspirational: adj kettőt a bravery értékéhez a generalnak a battleshock fázisban,
    ha 6″-on belül van egy másik barátságos modellhez.
  4. Indomitable Will: Ez a general unbind-olhat egy varázslatot,
    ha 6″-on belül van egy másik barátságos modellhez.
  5. Gifted commander: ha 6″-on belül van egy másik barátságos modellhez ez a hős a hero fázisban dobj egy kockával. 5+-on kapsz egy extra command pontot.
  6. Ruthless Conqueror: a combat fázis elején feláldozhatsz egy barátságos modelt. Ha ezt teszed akkor válassz ki egy 3″-ra lévő barátságos modellt és a generalt valamint legalább 1 ellenséges egységet. A barátságos D3 sebet szenved, de a general újra dobhatja az egyes hit és wound dobásokat a combat fázis végéig.

Artefact of Power:

  1. Blessed Amulet: adj egyet a hordozó élet karakterisztikájához.
  2. Cursed Tome: adj egyet a hordozó varázslás dobásához. Ha viszont duplát dob, akkor a varázslat után a hordozó elszenved egy mortal woundot. Ha nem varázsló a hordozó, akkor a +1 helyett egyet tud varázsolni. Az arcane bolt és mystic shield varázslatokat ismeri.
  3. Masque of Horror: Vonj le egyet a közelharci hit dobásokból, amik a hordozót célozzák.
  4. Válassz egyet a hordozó közelharci fegyveréből. Növeld a rend értékét eggyel (pl.: -1-ből -2 lesz stb).
  5. Oblivion Charm: Ha a hordozót megölik, akkor dobj egy kockával minden egyes modellre 3″-belül. 4+-on elszenvednek egy mortal wound sebzést.
  6. Zephyr Shield: vonj le egyet a távolsági lövések hit dobásából, amik a hordozót célozzák.

5.: Command képességek és pontok: a battleshockot befolyásoló command képességeken kívül az összes többit lehet használni. A pontokat normál módon generálja a játékos.

6.: A battleshock nem változott, ugyanúgy a tábornok braveryt kell figyelembe venni. Ha Őt megölték, akkor ötössel kell számolni.

7.: Summon: semmilyen idézés, visszahívás, lehívás vagy újra élesztés képesség nem használható.

8.:Realm of battle – nem használható

9.: Realm spells – nem használható

10.: Endless Spells – nem használható

11.: Battle plans: bármilyen battle plan használható, de ezeket arányosan kell használni a hivatalos 30″ és 40″ méretekkel. Ettől lehetnek eltérőek az asztalok, de akkor azokat is módosítani kell.

12.: Renown számláló: ezt kiraktam a facebook csoportba, itt megtaláljátok, annyit tennék hozzá, hogy minden warscroll csak egyszer szerepelhet (tehát ha 10 fős a minimum akkor egy 10 főset lehet hozni az adott scrollból maximum, 20 modellt már nem, valamint ez útán másik scrollt kell választani) és egy csapat minimum 3 modellből kell álljon, amiből egy a general, aki hős.

Egyszerűsítve a renown számlálás: el kell osztani a min. osztag pontértékét a min. csapatlétszámmal, (minden törtet lefelé kell kerekíten) majd hozzá kell adni egy champion pontját (osztag vezetője ami valami plusz támadást tudd – opcionális) és ha valami speciális fegyver van (pl.: 5 liberátorból egy hozhat grandhammert(+5 pont)).

Erre egy példa: egy vulkite berzerker egységből akarok 4 darabot hozni. A minimum létszám 10db és a minimum pont pedig ezért 120. Tehát egy modell 12 pontba fog kerülni. A négy modell így 48 pont +5 pont a Championért = 53 pontot kóstál.

A minimum méretet nem kell figyelembe venni, bármilyen fegyverzettet lehet rakni rájuk, de figyelembe kell venni a megkötéseket (pl.: csak háromból egy lehet x fegyveres).

Az egységek eltávolodhatnak egymástól, de a speciális fegyverek (dob, kürt stb) csak 6”-re hatnak.

Ennyit tartalmaznak az új szabályok, kicsit terjedelmes, de ha valakinek kérdése lenne jelezze nekem! A WD-ben még van hat darab battle plan amiket lehet használni a csatákra, de ezeket majd a helyszínen át fogjuk majd mindig beszélni, vagy előre egyeztetni!