Triumph and Treachery bemutató

Az Age of Sigmar egyik legjobb oldala, hogy ha szeretné az ember, akár többen is lehet játszani, nem csak kettesben. Egyik formája, hogy 2v2be rendeződik négy játékos és csapatostul rontanak az ellenfélre. Ezzel a verzióval annyi a baj, hogy lassú és kevésbé interaktív. Meg persze ott van még a fluff kérdése is, tehát csak grand alliance seregeket lehetne egybe gyúrni (pl.: death-death), máskülönben fura. Erre talált ki a gyártó egy remek többjátékos módot, a Triumph and Treacheryt (TT a továbbiakban), ami igazából egy Free for all játékmód az AoS rendszerében. Ezt a legalább három fős módot a 2018-as Core könyvben találjátok meg a két csatatervvel együtt.  Alapvetően a TT ugyanazt a szabály rendszert használja, mint az Age of Sigmar, pár különbséggel csak, ezek pedig a következőek:

Összedobás

Amikor összedobás van, akkor az összes játékos dob egyszerre és a legmagasabb nyer. Ha több kocka egyezik, akkor azok akiknek egyezett, dobnak még egyszer, egészen addig, amíg valamelyikük nem nyer.

Kör kezdés meghatározása

A TT három vagy több oldallal rendelkezik, ezért minden kezdést összedobással döntik el és a nyertes határozza meg, hogy kié legyen az első kör. Az első játékos után a többiek ismét összedobnak, hogy meghatározzák a második játékost. Így megy tovább egészen addig, amíg mindenki le nem játsza a saját körét.

Játékos körök

Minden kör elején az éppen soron lévő játékos határozza meg, hogy ki lesz az Ő ellenfele arra a körre. Lehet, hogy többet is érdemes lehetne választani ellenfélnek, de csak egyet lehet, szóval alaposan meg kell fontolni, hogy ki legyen az!

Semleges modellek

Az alap Sigmar játékban csak “barátságos” és “ellenséges” egységek vannak, de nem úgy a TTben! Ebben a módban úgyanis egyes játékosok lehetnek semlegesek is.

Amikor egy játékos kijelöli, hogy ki lesz az ellenfele abban a körben, a megmaradt játékosok semlegesek lesznek, ami annyit tesz, hogy a semleges egységeket nem lehet támadni, nem hatnak rájuk a varázslatok és semmilyen képességek arra a körre. A semleges egységek nem használhatnak képességeket sem.

Játék fázisok

A következő szabályok érvényesek az egyes fázisokra:

Hős fázis – Itt csak ellenséges egységek próbálkozhatnak meg egy-egy varázslat unbindolásával. Semleges egységekre nem hathat varázslat még ha a hatósugarában is tartózkódnak.

Mozgás fázis – ebben a fázisban a semleges egységeket ellenségesként kell kezelni, tehát nem lehet 3”en belül menni hozzájuk és visszavonulni kell tőlük, ha el szeretnénk távolodni tőlük.

Lövés fázis – itt csak ellenséges egységeket lehet célozni, semlegeset nem. Semleges egységekre nem hatnak a lövések.

Roham fázis – nem változik.

Közelharc fázis – nem változik.

Battleshock fázis – itt a semleges egységeknek is kell tenniük tesztet, ha vesztettek károkat ebben a körben. Ilyenkor használhatnak képességeket. A többi nem változik, a barátságos és ellenséges egységek ugyanúgy csinálják a teszteket.

Győzelmi pontok

Ebben a játkban a győzelmi pontoknak két felhasználása is van. Egyrészről ezek fognak dönteni a győztesről (akinek a legtöbb van a játék végén az nyer), másrészről a pontokat fel lehet használni vesztegetésre is (erről később). Ezt lehet lapra is írni, de érdemesebb kissebb jelölő érméket használni.

A győzelmi pontok nem titkosak, meg lehet kérdezni a másik játékost róla, hogy éppen mennyi van neki.

Vesztegetés és árulás

A játékosok felhasználhatják a saját győzelmi vagy command pontjaikat, hogy megvesztegessenek másik játékosokat, hogy például ne támadják meg őket.

Megjegyezném, hogy ezek az egyezségek nem kötelező jellegűek, így bárki felrúghatja őket (érdemes az ilyen emberrel többet nem egyezkedni), végül is a játék neve ezért Triumph and Treachery.

Titkos objektívák (opcionális)

Ha minden játékos egyetért, akkor lehet használni különböző titkos feladatokat, amiket a játék során kell teljesíteni.

A játékosok dobbással döntik el, hogy melyik feladatok kell teljesíteniük, ezt a kockát titkosan kell tartani és csak akkor kell megmutatni, ha sikerült teljesíteni a feladatot. Ezt a feladatot egy command pontért újra lehet dobni a kör elején.

Ha a feladat teljesült, akkor meg kell mutatni a kockát és felírni a győzelmi pontokat.

Ahol egy sebzést kell kiosztani, ott lehet az a sebzés bármilyen varázslatból, képességből vagy támadásból.

  1. Sebezz egyet abba a játékos seregébe, aki Tőled jobbra, vagy balra helyezte fel a seregét. 1 pont
  2. Sebezz egyet egy olyan seregbe, akinek kevesebb pontja van, mint neked. 1 pont
  3. Sebezz egyet abba a játékosba, aki legutóbb Téged választott ellenfélnek. 2 pont
  4. Sebezz egyet abba a seregbe, akinek annyi, vagy több pontja van, mint neked. 2 pont
  5. Sebezz egyet a legtöbb ponttal rendelkező játékosba. 3 pont
  6. Öld meg az ellenfeled generálisát. 3 pont

Ennyit a szabályokról, remélem tetszeni fog mindenekinek, aki kipróbálja. A két ehhez tartozó battleplant a Core könyvben találjátok, azokat nem fogom külön lefordítani. Ha kérdés lenne jelezzétek kommentben! Hajrá!